arelidschianti

9 Månader

Kategori: Allmänt

Då var det dags att skriva några rader här igen. Lotus börjar bli stor nu! Kan inte fatta att tiden har gått så fort. Känns som om det inte var länge sen jag hämtade hem honom. Men tiden går fort när man har roligt.

Julen var bra. Var hemma med några släktingar, åt massa mat och spelade paket spel. Självklart fick Lotus några julklappar som han duktigt öppnade själv. I alla fall den som innehöll godis. Haha.

Nyår var också bra. Firades även det hemma med god mat och dricka. En liten tur till Hjälmared för att träffa några kompisar hans också med. Innan tolv slaget var jag jätte orolig, funderade på hur Lotus skulle reagera när det började smälla. Men han reagreade inte alls. Han brydde sig inte om att det pangade. Han var till och med ute när det smälde. Men han var lika glad som alltid. Kan säga att det var en oerhörd lättnad!

2011 har börjat bra. 1 januari flyttade vi. Lotus har tagit det bra. Kanske för att vi fortfarande bor i samma hus som innan bara två våningar upp. Det känns skönt att bo kvar i samma hus då jag har trädgård, skogen precis intill och pappa finns tillhands de dagar jag jobbar lite längre. Så det fungerar bra. I alla fall tills det blir aktuell att flytta till hus eller flytta ihop med killen.

Har varit ledig sen nyår vilket känns jätte skönt. Har jobbar ganska mycket och gjort lite extra grejer innan, så det var skönt att bara kunna fokusera på flytt och för att vänja Lotus vid att det är här vi ska bo nu.

I morgon är det dags för det bästa på hela året, My Dog! Älskar att vara där. Kolla på alla hundar, grejer och uppträdanden. Agilityn lär kollas in! Längtar tills det är dags för mig att börja. Men lär väl fokusera mer på lydnaden först så att det sitter.

Kommer nog gå någon spårkurs också. Då Lotus verkligen älskar att nosa och spåra. Har redan sett till att få en klöv av min farbror sen älgjakten förra året.

Hoppas verkligen att 2011 ska bli ett kanon år för mig och Lotus. Vill bara att snön och isen ska försvinna så man slipper halka omkring. Så man kan njuta ännu mer av promenader och träning. Hoppas även på någon kennelträff eller liknande under 2011. Skulle vara jätte skoj.

Tillsist vill jag önska alla ett superbra år 2011.

/Amanda .

Kommentera inlägget här: