arelidschianti

(Ny)Valpkurs

Kategori: Allmänt

Idag var jag och Lotus på den nya valpkursen för första gången. Känns super! Är jätte glad att jag fick börja på den, då jag hoppat av den andra pga att jag kände att det inte var rätt för mig och prinsen. Så Tack Anki för att du pratade med Emelie under lägret och tack till henne som lät mig vara med fast kursen egentligen redan var full. 
 
Vi var på savannen mellan 10-12 vilket funkade bra. Skönt att komma igång på morgonen och ha en trött hund resten av dagen. Idag gjorde vi lite olika övningar som jag kände igen sen lägret förra helgen. Kontakt övningar, lek- kamp övningar och "följa med mig"- övningar. Gick jätte bra. Lotus skötte sig jätte bra och lyssnade duktigt. Det enda var att han var lite väl intresserad av de andra hundarna när vi hade samling. Men det är kanske inte så konstigt när man är en social Aussiekille som kommit till ett ställe med massa skojiga hundar som man gärna skulle vilja leka med. Men när träningen väl var igång var han super fokuserad på mig. Blev lite överraskad av det faktiskt.

Känner mig mer och mer peppad efter varje gång vi tränat. Blir bara roligare och roligare. Speciellt när Lotus fattar så fort. Känns mer och mer som om vi börjar bli ett Team jag och Lotus, jätte kul!

Så jag är super nöjd och längtar jätte mycket till nästa kurstillfälle!

/Amanda .

KOMMENTARER:

  • Anki,Siri,Vilda säger:
    2010-09-12 | 20:05:26
    Bloggadress: http://www.arelidsaussie.se

    Det låter härligt tycker jag. Han verkar vara otroligt lugn och harmonisk. Ha det gott/Anki

Kommentera inlägget här: