arelidschianti

Oj, nu var det längesen

Kategori: Allmänt

Oj, nu var det längesen jag skrev något här. Så det är väl dags för en liten uppdatering igen.

Lotus väger nästan 15 kg och är snart 50 cm i mankhöjd. Hans päls har ändrat sig en del. Den har blivit vågigare på ryggen och inte alls lika fluffig och valpig längre.

I veckan har jag börjat jobba igen så prinsen har varit med pappa. Så han har fått sig några ordentliga promenader i skogen. Lotus älskar att springa omkring och nosa. Pappa hittade lite kantareller när han var ute och det gjorde Lotus med. Så pappa skojade lite om att Lotus kanske skulle bli en kantarellhund. Men varför inte? Pappa kanske vill ta med honom på en sån kurs när han blivit äldre, skulle nog vara roligt.

Nu börjar jag känna mig nervös inför utställningen den 22. Usch! Känns som att alla kommer se vilken nybörjare jag är. Vill inte göra fel när jag väl är där. Men gör man de är det väl bara att bita ihop och hoppas att det går bättre nästa gång. 

Den 23 börjar valpkursen. Ska bli kul att äntligen sätta igång med de. Även om Lotus är duktig och ganska lydig redan. Han kommer när man ropar i skogen och springer inte bort. Men ibland finns det roligare saker än matte. Speciellt om vi är på ett ställe där han känner sig säker, som i trädgården. Men det blir bättre och bättre gradvis. 

Så jag känner mig nöjd och glad med min gosekorv. Han har verkligen fått en plats i våran familj och nu skulle vi inte kunna leva utan honom. Hos släkt och vänner har det fläckigamatvraket gjort stora avtryck och alla jag mött tycker om honom. Så han är en riktig glädjespridare. 

Nu längtar jag bara tills vi kan börja träna agility, för jag tror att han kommer att älska det! Han har mycket energi och vilja.  Så jag tror att det kan bli bra med mycket träning och tålamod. Sen får vi se om det blir dags för skola till våren eller hösten 2011. Håller tummarna för det. Vill börja innan Lotus blir allt för stor. Sen vill jag sätta igång och bli instruktör så snart som möjligt med. Längtar tills allt sätter igång på riktigt!

Snart är det dags för Aussielägret på Tånga med! Ska bli så himla roligt att träffa några av Lotus kullsyskon som jag förstått ska dit. Några av hans halvsyskon med kanske? Plus att man kommer se en massa fina hundar överallt! 
 
Så, nu har jag nog skrivit av mig lite. Har nog inte gjort ett såhär långt inlägg någon gång. Men så har jag inte skrivit på ett tag heller. Så jag behövde nog göra det nu.


/Amanda .

KOMMENTARER:

  • Anki,Siri,Vilda säger:
    2010-08-15 | 18:14:30
    Bloggadress: http://www.arelidsaussie.se

    Åh vad kul att läsa här igen. Ska bli kul att träffa er på söndag. Kram

Kommentera inlägget här: