arelidschianti

Ny energi

Kategori: Allmänt

Idag kännde jag att orken hade kommit tillbaka. I alla fall så mycket att jag tog Lotus på en timmes promenad och tränade på koppelgående och så fick vi tillfälle att träna lite möten då vi mötte endel hundar. Kom ett gäng med fem hundar men Lotus satt fint och väntade, men när vi skulle gå ville han gärna följa efter dom andra vovvarna. Men det glömde han när matte började hoppa omkring och försökte vara rolig.

Prinsen var verkligen duktig idag! Behövde knappt anstränga mig för att han skulle gå fint. Började promenaden med att leka igång honom mycket och peppa honom med lite enkla saker så att han visste att matte var på bra humör och hade med sig goda godisar.

På hemvägen pratade jag i telefon en stund och under hela samtalet gick Lotus vid min sida och kollade upp på mig med jämna mellanrum, kände mig verkligen stolt!

Sen fick han duscha. Börjar bli riktigt trött på vädret nu. Halkigt att gå och man får med sig en smutsig hund hem varje gång. Så det ska bli skönt när solen kommer fram och det börjar bli varmare. Allt blir lättare och man kan utnyttja dagen mer, för nu blir det mörkt så snabbt. Längtar! Finns så mycket roligt jag vill göra! 

Kan också säga att prinsen var ganska så trött efter att han varit så duktig och ansträngt sig. Så han somnade som en stock så fort vi kom upp i lägenheten.

/Amanda .  
Kommentera inlägget här: