arelidschianti

Utställning och uppdatering

Kategori: Allmänt

Idag var det dags för utställning igen. Idag bar det av mot Borås och SÄKK. Känndes lite segt och var inte jätte taggad för detta idag. Men fick gå in i ringen vid halv elva tiden. Lotus skötte sig jätte bra i ringen och stod jätte fint och stilla. Kammade hem HP och BIR. Dock var jag ensam i konkurrensen. Men gick ju vidare för att tävla om BIG. Satt kvar en stund vid ringkanten och Lotus var även då duktigt. Satt bara och kollade på alla som gick för bi eller la sig ner och vilade. Känns bra att han kan vara så lugn fast det är så mycket skojiga hundar runt om kring. Så det är jag nöjd med. Alltid bra träning att vara på utställning.  

Medan jag kollade på alla hundar som satt i ringen pratade jag med en kvinna som verkade ha koll på det här med utställningar så jag frågade henne när hon trodde det var dags för mig igen. Hon sa att inte det inte skulle vara min tur innan ett i alla fall. Eftersom klockan bara var elva gick jag och Alexandra som också var med med sin rottweiler, bort och fikade och rastade hundarna. Vid halv ett undrade Alexandra om vi skulle gå tillbaka, men jag tyckte att vi kunde vänta en kvart. Det skulle ju ändå dröja innan jag skulle in igen. Men när vi var tillbaka vid ringen hade vi kommit försent. Precis när vi når ringkanten delar dom ut priserna i min grupp. Så jag fick aldrig vara med och tävla om BIG idag. Hon som jag hade prata med innan känne sig dum. Hon hade letat efter mig och tyckte att det var dumt att hon inte tagit mitt nummer. Sen tyckte hon att det var konstigt att dom tog grupp finalen innan alla hundar var klara i ringen, så det var väl därför hon hade tagit fel på tiden med. Jag kände mig lite dum som missat det. Kände mig såklart besviken också. Jävligt surt att inte få gå in i ringen igen. För det va många raser där det bara var en hund i konkurrensen så det hade varit kul att se hur Lotus hade stått sig mot dom. Den här domaren nämde heller inget om svansen. Så kanske hade Lotus kunnat slå någon av dom andra? Det får jag aldrig veta nu... Men världen går inte under. Alltid lär man sig något och jag kommer ALDRIG göra det här misstaget på utställning igen!

Bedömninsutlåtandet:
Stor. Medel kraftig. Normlt huvud. Hög manke. Normal rygg. Något kort kors. Normala vinklar bak. Rak överarm vilket hämmar hunden att ta ut steget ordentligt.

Nu lägger vi utställandet på hyllan ett tag och tar kanske upp det senare om vi känner för det igen.

Det som ligger närmast på schemat just nu är MH:t som vi ska göra den 29 oktober också det i Borås. Ska bli skön att äntligen få det gjort och det ska bli roligt att se hur det går för Prinsen. Sen är det dags för röntgen. Så det rullar på. Har några gånger kvar på tävlingslydnaden och har en massa roliga saker att träna på nu. Lotus börjar fatta vad det handlar om och han har upptäckt att han har en bakdel med. Tycker att vi gör lite framsteg för varjegång som vi tränar. Både Lotus och jag tycker att det är kul. Så kanske kommer vi ut på tävlingsbanan sen?

/Amanda .

Kommentera inlägget här: