arelidschianti

Värmebölja och bad

Kategori: Allmänt

Igår var det riktigt varmt! Kunde knappt vara ute. Så jag och Alexandra bestämde oss för att åka och bada med hundarna. Packade ner badkläder till mig och en hel väska med grejer till Lotus. Det är precis som att ha en liten bebis kan jag tänka mig. Packade ner vatten, mat, bajspåsar, lite godis, handduk m.m. Massa saker man måste ha med. Först åkte vi till Playan och både Lotus och Soraya tyckte att det var jätte skönt att bada. Dom lekte och hade jätte kul i vattnet, tills Soraya råkade trycka ner Lotus under vattenytan. Då ville han gå upp och inte bada mer. Han satt som en envis åsna på stranden. Då tänkte vi att det var bäst att försöka hitta en annan strand att vara vid. Så vi åkte till Alexandras pappa ute i Lygnö. Där kunde vi släppa hundarna och då ville Lotus bada igen. Han tyckte inte att det var lika läskigt i vattnet när han fick vara lös.
 
Efter bad och bus åkte vi hem och åt hos mig. Vi tänkte att hundarna säkert skulle vilja lägga sig i skuggan och vila lite. Men icke. Bara bus som gäller. Lotus och Soraya är verkligen jätte bra kompisar. Det märks för dom lekte konstant i 5-6 timmar igår! Jag fattade inte hur dom orkade. Men så fort Alexandra och Soraya gått ut genom dörren var det som om Lotus dog. Han stensomnade på köksgolvet och rörde sig inte ur fläcken på hela kvällen. Gick bara ut och kvälls kissade lite. Sen sova han hela natten.

/Amanda .

KOMMENTARER:

  • Anki,Siri,Vilda säger:
    2010-07-05 | 13:07:23
    Bloggadress: http://www.arelidsaussie.se

    Hej Amanda! Du har inte lust att passa Amadeus i 10 dagar så får Lotus en kompis. Vi ska fjällvandra och det orkar ju inte lillen. Han är inte lätt att lämna bort men så tänkte jag att han kanske känner sig trygg hos Lotus. Kram Anki

  • [email protected] säger:
    2010-07-07 | 14:04:14
    Bloggadress: http://www.arelidsaussie.se

    Ninja kommer och hälsar på imorgon. Gör du inget särskilt kan du väl kika ut. Kram Anki

Kommentera inlägget här: