arelidschianti

Västkustvalpen

Kategori: Allmänt

Nu kommer lite uppdatering av Västkustvalpen. Bättre sent än aldrig. Det gick bättre än jag trott. När vi väl kom in i ringen var jag inte lika nervös. Lotus var inte så uppmärksam på mig som jag velat. Han nosade i backen och drog endel, men jag är nöjd i alla fall. Han kom etta i konkurrensen, var i och för sig bara han och hans bror Molle (Amadeus) men i alla fall. Synd bara att dommaren dömde svansarna och det supernoga. Så inga HP:n för Lotus eller Molle. Men dom fick bra kritik. Precis när jag skulle lämna ringen sa dommaren till mig att hon tyckte att Lotus hade väldigt fin färg och så. Kul. Hade en väldigt bra dag på Säve. Roligt att träffa många av syskonen och alla har växt och är jätte fina.

Lotus Bedömningsutlåtande:
"Väl könspräglad hanvalp. Något stora öron. Korrekt bett. Bra hals och rygg. Rör sig väl då han vill men med en allt för glad och högt ansatt svans. Något mjuk päls. Välvisad. Tillgänglig."

Lite bilder från i söndags:






Nu har valpkursen dragit igång med. Fast första gången var utan hund. Hon pratade om sig själv och om hur kursen ska gå till. Hon var jätte trevlig och hade bakat massa goda kakor. Ett plus. Haha. Så ska bli kul nästa måndag då det är dags för första tillfället med hundar. Antagligen följer pappa med så att han ser vad vi tränar på så att han vet vad vi har att jobba med. Eftersom han är med Lotus på dagarna nu, då jag jobbar ikapp mig lite.

/Amanda .

KOMMENTARER:

  • Anki,Siri,Vilda säger:
    2010-08-25 | 22:07:32
    Bloggadress: http://www.arelidsaussie.se

    Jättebra kritik. Hoppas du ställer ut honom snart igen. Ses nästa vecka. Kram Anki

Kommentera inlägget här: