arelidschianti

Alla utom jag..?

Kategori: Allmänt

Känns som om alla börjar tävla utom jag? Får faktiskt lite panik över det. Borde inte ha de. För egentligen är det ingen brådska, vad spelar det för roll om vi börjar tävla när Lotus är fem? Men jag känner mig stressad över det. Nästan alla i kullen har startat och haft jätte bra resultat, vilket är jätte kul! Problemet med mig, som jag skrivit innan, är väl att jag är en riktig tävlingsmänniska plus att jag är rädd för att misslyckas. Tänker på för mkt som kan gå fel. Vill inte skämma ut mig och verka okunnig på planen. Vet att vi egentligen skulle kunna starta rally tex. kanske inte få full pott på poängen men i alla fall godkända resultat. Vi kan alla skyltarna och Lotus följer mig och orkar vara fokuserad hela banan igenom. I lydnaden skulle vi säkert kunna starta om vi körde på enbart med lydnadsträning i en månad eller två. Men samtidigt tycker varken jag eller prinsen att lydnaden är det roligaste. Agilityn brinner vi båda mest för, men där har vi en bit kvar till tävlingsbanan. Har precis avslutat kurs 3 och börjar komma igång med banor. Ska börja gå privat lektioner för Emelie på vinna nu när kursen är slut. Ska bli jätte skoj! Det är jag med Lotus, Emelie med Molle och Sofie med Sorro som ska ha privatlektioner ihop. Förhoppningsvis kommer vi börja träffas någon gång varje vecka och träna tillsammans.

Det kommer säkert att lösa sig för oss med, det gäller bara att våga. Men vissa perioder känns det sämre än andra bara...

/Amanda.

Kommentera inlägget här: