arelidschianti

My Dog

Kategori: Allmänt

Idag var det My Dog som gällde med faster Siv som sällskap. Var där lite efter nio för att kolla in Aussie bedömningen. Då fick jag syn på Älva. Roligt att träffa både henne och Klara. Stötte på Eva-Lena, som gjort som jag och lämnat hunden hemma, kul att träffa mattar till Lotus syskon och prata lite.

Kollade runt bland alla montrar men gjorde av med mindre pengar än jag trott, vilket är ett plus. Men det blev lite godis till Lotus och ett koppel. Själv köpte jag båda Fredrik Stens böcker. Lyssnade även på hans föreläsning, mycket bra. Tycker om hans sätt att tänka kring hundar.

Sen blev det så klart en runda på rastorget för att spana in alla hundar där. Alltid roligt. Tyvärr var det många som deltog på rasparaden just då. Missade helt att den var, annars brukar jag kolla den varje år för att se om jag fortfarande kan pricka in alla raser. Har alltid varit en riktig hundras-nörd. För är det något som fastnar i min skalle så är det olika hundar.

Kollade så klart in den fantastiskt bra hundteatern också. Lika bra som föregående år. Jätte duktiga hundar verkligen.

Tycker att det har varit en bra mässdag trots förkylning och hosta. Men det tar på krafterna. Så det var tur att min mamma, som fick vara hundvakt idag, tagit prinsen på en långpromenad lagom tills jag kom hem. Så han är trött och matte kan få lite vila. För i morgon är det nya tag som gälller. Man får alltid så mycket inspiration på mässan. Så nu har vi lite nya saker vi ska börja träna på.

/Amanda .

Kommentera inlägget här: